Z czym wiąże się naprawa wału korbowego?

wał korbowy

Alternatywą dla kupna nowego silnika jest jego regeneracja. W jej skład wchodzi między innymi regeneracja wału korbowego, a także:

  • regeneracja korbowodów,
  • regeneracja głowic samochodowych,
  • regeneracja bloków, tulej cylindrowych lub ich naprawa.

Sprawdź, z czym wiąże się naprawa wału korbowego oraz na czym polegają pozostałe elementy naprawy silnika.

Jak przebiega naprawa wałów korbowych?

Naprawa wałów korbowych polega na ich napawaniu, szlifowaniu, polerowaniu oraz wyważaniu. W naszym zakładzie przemysłowym wały korbowe szlifujemy do 1 500 mm długości. Następnie ich czopy poddawane są polerowaniu, dzięki czemu zyskują gładką powierzchnię zgodną z wymogami producenta. Ponadto polerowanie czopów sprawia, że lepiej współpracują z panewkami, dzięki czemu opór wału jest mniejszy.

Naprawa wałów korbowych wiąże się także z ich wyważaniem oraz z wyrównaniem mas tłoków, korbowodów i wyważeniem koła zamachowego. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej naprawie wałów korbowych zmniejszają się drgania silnika, a także wydłużona zostaje jego żywotność. Regeneracja silnika przyczynia się zatem do znacznych oszczędności, łączy się bowiem z  mniejszym zużyciem paliwa.

Na czym polega regeneracja korbowodów?

W ramach regeneracji korpusu silnika oferujemy również regeneracje korbowodów. W trakcie przeprowadzanej przez nas naprawy stopę korbowodu obrabiamy do wymaganej miary katalogowej, a następnie niwelujemy przestrzeń pomiędzy sworzniem a tulejką w główce korbowodu. W tym celu tulejkę wymieniamy i roztaczamy. Końcowy etap regeneracji korbowodów to ich roztaczanie oraz ważenie ciężaru główek i stóp korbowodów na specjalnym przyrządzie z wagą.

Regeneracja głowic samochodowych bez tajemnic       

W zakres regeneracji silnika wchodzi także naprawa głowic samochodowych. Polega ona na sprawdzeniu ich szczelności, przygotowaniu do procesu spawania, wyspawaniu i wstępnej obróbce skrawaniem. Aby mieć pewność, że cały proces przebiegł sprawnie, przeprowadzamy kolejny test na szczelność i montujemy w głowicy nowe gniazda zaworowe oraz prowadnice. Na końcu sprawdzamy ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy oraz zaworów, a także poddamy obróbce gniazda zaworowe.

A co z blokami i tulejami cylindrowymi?

Nasz zakład zajmuje się również wytaczaniem cylindrów i planowaniem powierzchni oraz szlifowaniem krzyżowym cylindrów na cyfrowo sterowanej honownicy. Ponadto regenerujemy łoża bloku oraz dokonujemy obróbki panewek pod wałek rozrządu.

Cechuje nasz rzetelność, skrupulatność i terminowość. Oferujemy wysoką jakość świadczonych usług oraz atrakcyjne ceny. Zapraszamy!