Alternatywą dla kupna nowego silnika jest jego regeneracja. W jej skład wchodzi między innymi regeneracja wału korbowego, a także:
- regeneracja korbowodów,
- regeneracja głowic samochodowych,
- regeneracja bloków, tulej cylindrowych lub ich naprawa.
Sprawdź, z czym wiąże się naprawa wału korbowego oraz na czym polegają pozostałe elementy naprawy silnika.
Jak przebiega naprawa wałów korbowych?
Naprawa wałów korbowych polega na ich napawaniu, szlifowaniu, polerowaniu oraz wyważaniu. W naszym zakładzie przemysłowym wały korbowe szlifujemy do 1 500 mm długości. Następnie ich czopy poddawane są polerowaniu, dzięki czemu zyskują gładką powierzchnię zgodną z wymogami producenta. Ponadto polerowanie czopów sprawia, że lepiej współpracują z panewkami, dzięki czemu opór wału jest mniejszy.
Naprawa wałów korbowych wiąże się także z ich wyważaniem oraz z wyrównaniem mas tłoków, korbowodów i wyważeniem koła zamachowego. Dzięki prawidłowo przeprowadzonej naprawie wałów korbowych zmniejszają się drgania silnika, a także wydłużona zostaje jego żywotność. Regeneracja silnika przyczynia się zatem do znacznych oszczędności, łączy się bowiem z mniejszym zużyciem paliwa.
Na czym polega regeneracja korbowodów?
W ramach regeneracji korpusu silnika oferujemy również regeneracje korbowodów. W trakcie przeprowadzanej przez nas naprawy stopę korbowodu obrabiamy do wymaganej miary katalogowej, a następnie niwelujemy przestrzeń pomiędzy sworzniem a tulejką w główce korbowodu. W tym celu tulejkę wymieniamy i roztaczamy. Końcowy etap regeneracji korbowodów to ich roztaczanie oraz ważenie ciężaru główek i stóp korbowodów na specjalnym przyrządzie z wagą.
Regeneracja głowic samochodowych bez tajemnic
W zakres regeneracji silnika wchodzi także naprawa głowic samochodowych. Polega ona na sprawdzeniu ich szczelności, przygotowaniu do procesu spawania, wyspawaniu i wstępnej obróbce skrawaniem. Aby mieć pewność, że cały proces przebiegł sprawnie, przeprowadzamy kolejny test na szczelność i montujemy w głowicy nowe gniazda zaworowe oraz prowadnice. Na końcu sprawdzamy ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy oraz zaworów, a także poddamy obróbce gniazda zaworowe.
A co z blokami i tulejami cylindrowymi?
Nasz zakład zajmuje się również wytaczaniem cylindrów i planowaniem powierzchni oraz szlifowaniem krzyżowym cylindrów na cyfrowo sterowanej honownicy. Ponadto regenerujemy łoża bloku oraz dokonujemy obróbki panewek pod wałek rozrządu.
Cechuje nasz rzetelność, skrupulatność i terminowość. Oferujemy wysoką jakość świadczonych usług oraz atrakcyjne ceny. Zapraszamy!