Regeneracja głowic samochodowych

Regeneracja głowic samochodowych to jeden z podstawowych etapów naprawy całego silnika. Wykorzystujemy innowacyjne technologie spawalnicze, obróbki skrawaniem i wiele innych procesów, dzięki czemu regeneracja przebiega niezawodnie, nawet w najbardziej skomplikowanych przypadkach. Nasz park maszynowy do remontów głowic samochodowych, składa się m.in. z maszyn amerykańskiej firmy Sunnen. Podejmujemy się regeneracji wszystkich typów i wielkości głowic.

 

Etapy regeneracji głowicy samochodowej

Zastanawiasz się, jak przebiega regeneracja głowicy samochodowej? Chcesz mieć pewność, że oddajesz głowice w ręce specjalistów? Poniżej przedstawiamy etapy regeneracji głowicy samochodowej.

Przed przystąpieniem do regeneracji głowica zostaje zdemontowana na specjalistycznym stanowisku, które służy do demontażu oraz bezpiecznego montażu głowicy po skończonej regeneracji. Regenerację głowic zaczyna się od sprawdzenia szczelności na specjalnym urządzeniu, które umożliwia przeprowadzenie tej operacji w warunkach temperaturowych zbliżonych do normalnej temperatury pracującego silnika. Po zlokalizowaniu nieszczelności głowica przygotowywana jest do procesu spawania, następnie wyspawana i poddana wstępnej obróbce skrawaniem.

Blok-2-300x225

Następnie głowica kolejny raz przechodzi test na szczelność, po nim montowane są nowe gniazda zaworowe oraz nowe prowadnice zaworowe. Wykorzystujemy niezawodną technologię regeneracji prowadnic zaworowych, która polega na spęczeniu specjalnym narzędziem wewnętrznej średnicy zużytej prowadnicy, a następnie na honowaniu prowadnicy diamentowym narzędziem.

W następnej kolejności weryfikacji poddawane jest ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy, a w razie potrzeby głowica obrabiana jest na specjalistycznej obrabiarce. Weryfikacji poddawane są również zawory z regenerowanej głowicy. Po zweryfikowaniu zużycia trzonków, grzybki zaworów szlifuje się na specjalistycznej szlifierce.

Końcowa obróbka głowicy obejmuje planowanie powierzchni głowicy oraz obróbkę gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe obrabiane są na wyprofilowanej frezarce. Po indywidualnym dopasowaniu każdego zaworu w głowicy, weryfikowana jest szczelność zaworów podciśnieniowym testerem.