Regeneracja głowic samochodowych

Regeneracja głowic samochodowych to jeden z podstawowych etapów naprawy całego silnika. Wykorzystujemy innowacyjne technologie spawalnicze, obróbki skrawaniem i wiele innych procesów, dzięki czemu regeneracja przebiega niezawodnie, nawet w najbardziej skomplikowanych przypadkach. Do remontu głowic samochodowych wykorzystujemy m.in. maszynę amerykańskiej firmy Sunnen, która wchodzi w skład naszego parku maszynowego. Podejmujemy się napraw wszystkich typów i wielkości głowic samochodowych.

Jakie elementy najczęściej naprawiamy podczas regeneracji głowic samochodowych?

Zakres elementów poddawanych naprawie lub wymianie podczas regeneracji głowic samochodowych wynika w dużej mierze od poziomu jej zużycia i zakresu zniszczeń. Najczęściej awarii ulegają gniazda zaworowe, prowadnice zaworowe oraz powierzchnia głowicy wskutek pęknięcia łożyskowania walka rozrządu.

Etapy regeneracji głowicy samochodowej

Właściwa regeneracja głowicy samochodowej jest niezwykle ważnym elementem, od którego będzie zależała m.in. właściwa praca silnika i stopień jego zużycia. Niewłaściwie przeprowadzona naprawa to nie tylko kosztowny błąd, ale i niepotrzebna strata czasu. Dlatego też warto powierzyć regenerację głowic wyspecjalizowanym warsztatom.
Poniżej przedstawiamy etapy regeneracji głowicy samochodowej, które wykonujemy w naszej firmie.

Regeneracja

Demontaż głowicy, kontrola szczelności i lokalizacja usterki

Demontażu głowicy dokonujemy na specjalnym stanowisku, które służy zarówno do wyjmowania, jak i bezpiecznego montażu głowic samochodowych. Regenerację głowic zaczynamy od sprawdzenia szczelności na specjalnym urządzeniu, które umożliwia przeprowadzenie tej operacji w warunkach temperaturowych zbliżonym do normalnej temperatury pracującego silnika. Na tym etapie mamy możliwość dokładnej analizy zniszczeń i wykrycia miejsca wystąpienia awarii.

Spawanie i skrawanie głowicy oraz kontrola szczelności

Po zlokalizowaniu nieszczelności głowica przygotowywana jest do procesu spawania oraz w następnej kolejności do wstępnej obróbki skrawaniem. Tak przygotowana głowica zostaje ponownie poddana kontroli szczelności. Dzięki temu zyskujemy pewność, że wcześniej wykryte nieszczelności zostały usunięte.

Wymiana gniazd i prowadnic zaworowych

Po pozytywnie zaliczonym teście szczelności przystępujemy do wymiany gniazd zaworowych i prowadnic zaworowych. Wykorzystujemy niezawodną technologię regeneracji prowadnic zaworowych, która polega na spęczeniu specjalnym narzędziem wewnętrznej średnicy zużytej prowadnicy, a następnie na honowaniu prowadnicy diamentowym narzędziem.

Kontrola ułożyskowania wałka rozrządu oraz zaworów

W następnej kolejności weryfikacji poddawane jest ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy, a w razie potrzeby głowica obrabiana jest na specjalistycznej obrabiarce. Weryfikacji poddawane są również zawory z regenerowanej głowicy. Po zweryfikowaniu zużycia trzonków, grzybki zaworowe szlifujemy na szlifierce.

Planowanie powierzchni i obróbka gniazd zaworowych

Końcowa obróbka głowicy obejmuje planowanie powierzchni głowicy oraz obróbkę gniazd zaworowych, które wykonujemy na wyprofilowanej frezarce. Po indywidualnym dopasowaniu każdego zaworu w głowicy weryfikowana jest szczelność zaworów pod ciśnieniowym testerem.