Wykonując prace z zakresu regeneracji silników samochodowych, staramy się działać kompleksowo. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów przy pracach regeneracyjnych proponujemy ultradźwiękowe mycie elementów silnika.
Mycie ultradźwiękowe umożliwia osiągnąć maksymalną czystość detalu w krótkim czasie, w porównaniu z myciem mechanicznym. Jednocześnie jako metoda nieinwazyjna nie powoduje uszkodzeń delikatnych lub skomplikowanych mechanizmów, dzięki czemu może być stosowana także do mycia silników zabytkowych i sportowych. Świadczymy profesjonalne usługi z zakresu przemysłowego mycia silników, bloków i głowic samochodowych.
Mycie ultradźwiękowe – zakres stosowania:
Ultradźwięki skutecznie usuwają zanieczyszczenia takie jak:
- smary,
- oleje,
- emulsje chłodzące,
- pasty,
- wióry,
- opiłki i inne.
Proces kawitacji generowany przez ultradźwięki oddziałuje intensywnie na powierzchnie, ale nie powoduje uszkodzenia mytych elementów i części.
Do mycia ultradźwiękowego wykorzystujemy myjnię firmy Ultron wykonaną na specjalne zamówienie. Myjka dostosowana jest do potrzeb naszego zakładu.
Dzięki zastosowaniu myjki ultradźwiękowej skraca się czas mycia detalu w porównaniu do innych metod czyszczenia. Metoda ta nie powoduje żadnych uszkodzeń mytych detali. Umożliwia mycie części i elementów maszyn o gabarytach:
- maksymalna masa 200 kg,
- długość 1300, szerokość 700, wysokość 500.
Mycie przemysłowe – zalety:
- bardzo niskie stężenie preparatu trawiącego (ok. 5-7%)
- proces może się odbywać przy niskiej temperaturze – ok. 50 st. C
- niskie zużycie energii elektrycznej
- kilkukrotne skrócenie czasu obróbki: metoda tradycyjna ok. 2 h, metoda przy wspomaganiu ultradźwiękami ok. 30 min.
- uzyskanie gładkiej jednorodnej powierzchni w odróżnieniu od np. śrutowania gdzie powierzchnia jest chropowata
- metoda mycia przy wspomaganiu ultradźwiękami zapewnia dokładne i równomierne oczyszczanie detali nawet w trudno dostępnych i “zacienionych” miejscach
- metoda ultradźwiękowa zapewnia również bardzo dokładne odtłuszczenie detali np. przed malowaniem. W przypadku metody śrutowania potrzebne jest dodatkowe mycie detali
- brak szkodliwego zapylenia jak w przypadku śrutowania.