Naprawa bloku silnika spalinowego wchodzi w zakres procesu regeneracji silnika. Warto ją przeprowadzić, zamiast kupować nowy silnik, którego nabycie wiąże się z olbrzymim wydatkiem. Naprawa bloku silnika spalinowego jest także dobrą alternatywą dla kupna silnika używanego, niewiadomego pochodzenia. Może się bowiem okazać, że używany silnik miał zbyt duży przebieg lub że wymontowany ze złomowanego pojazdu, nie jest w ogóle sprawny. Sprawdź w naszym wpisie, z czego składa się blok silnika spalinowego, co psuje się w nim najczęściej i jakie są sposoby na likwidację awarii.
Dlaczego blok silnika jest kluczowym elementem napędu?
Blok silnika stanowi główny element konstrukcyjny silnika i składa się z dwóch elementów:
- bloku cylindrowego,
- skrzyni korbowej.
W skrzyni korbowej znajduje się wał korbowy, natomiast blok cylindrowy stanowi podstawę dla tulei cylindra. W bloku silnika znajdują się także głowica silnika, miska olejowa, kanały przepływu cieczy chłodzącej oraz kanały doprowadzające olej do głowicy. Od sprawności omawianego elementu silnika zależeć będzie zatem funkcjonowanie całości napędu. Sprawdźmy, jakie są najczęstsze przyczyny jego awarii.
Dlaczego blok silnika spalinowego się psuje?
Awarie bloku silnika spalinowego związane są najczęściej ze zbyt intensywną lub niewłaściwą eksploatacją pojazdu. Winnymi awarii będą przegrzanie silnika, zastosowanie nieodpowiedniego oleju lub paliwa, lub jego zbyt niski poziom. Uszkodzenia bloku silnika mogą być także powodowane usterkami innych elementów silnika, takimi jak pęknięcie pierścieni tłokowych, pęknięcie tłoków, uszkodzenia pompy oleju, zatkanie kanałów olejowych. Jeśli w cylindrach tworzy się zbyt wysoka temperatura lub jeśli dochodzi do awarii układu chłodzenia, również spodziewać się można awarii bloku silnika. W końcu za usterkę bloku silnika odpowiadać może zatkanie kanałów olejowych szlamem z niedopalonego oleju lub opiłkami z elementów silnika, które na skutek niewłaściwej eksploatacji, zatarły się.
Jak przebiega naprawa bloku silnika spalinowego?
Przyjęty przez nas sposób naprawy bloku silnika spalinowego zależeć będzie od charakteru usterki. Jeśli zużyła się gładź cylindra, wówczas należy przeprowadzić honowanie, wytaczanie lub wymienić tuleje cylindrowe. Jeśli mamy problemy z podporami wału korbowego, w grę wchodzi tulejowanie. Remedium na odkształcenie powierzchni bloku silnika będzie planowanie silnika, a na jego pęknięcia sprawdzenie szczelności bloku i jego spawanie. W ramach regeneracji silnika i naprawy bloku przeprowadzamy także czyszczenie bloku w myjni ultradźwiękowej.
Oferowana przez nas regeneracja silnika to także naprawa wałów korbowych, regeneracja korbowodów i głowic samochodowych, a także naprawa tuleji cylindrowych. Nasz zakład zajmuje się również wytaczaniem cylindrów i planowaniem powierzchni oraz szlifowaniem krzyżowym cylindrów na cyfrowo sterowanej honownicy. Regenerujemy łoża bloku oraz dokonujemy obróbki panewek pod wałek rozrządu. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty.
Przebieg naprawy bloków i tulei cylindrowych
Nasz zakład zajmuje się również wytaczaniem cylindrów i planowaniem powierzchni oraz szlifowaniem krzyżowym cylindrów na cyfrowo sterowanej honownicy. W razie potrzeby regenerujemy łoża bloku oraz dokonujemy obróbki panewek pod wałek rozrządu. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.