Regeneracja korpusu silnika jest alternatywą dla zakupu nowego sprzętu. Często bowiem wystarczy naprawić wały korbowe, przyjrzeć się korbowodom i głowicom lub naprawić blok silnika, aby znów działał sprawnie. Sprawdź w naszym wpisie, jakie procesy wchodzą w skład regeneracji korpusu silnika!

Na czym polega naprawa wałów korbowych?

W naszym serwisie oferujemy między innymi kompleksową naprawę wałów korbowych, w tym ich:

  • napawanie,
  • szlifowanie,
  • polerowanie,
  • wyważanie.

Wały korbowe szlifujemy do 1 500 mm ich długości. Następnie ich czopy poddajemy polerowaniu, nadając im gładką powierzchnię. Na skutek polerowania czopy wałów lepiej współpracują z panewkami, dzięki czemu opór wału podczas jego jest mniejszy. Kolejnym etapem naprawy wałów korbowych jest ich wyważanie razem z wyrównaniem mas tłoków, korbowodów oraz wyważeniem koła zamachowego. W efekcie zmniejszają się drgania silnika i wydłuża się jego żywotność, co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa.

Jak przebiega regeneracja korbowodów?

W ramach regeneracji korpusu silnika oferujemy także regeneracje korbowodów. Stopę korbowodu obrabiamy do wymaganej miary katalogowej, natomiast przestrzeń pomiędzy sworzniem a tulejką w główce korbowodu niwelujemy, wymieniając tulejkę i ją roztaczając. Na koniec wyważamy korbowód. Ważymy ciężar główek i stóp korbowodów na specjalnym przyrządzie z wagą.

Jak regeneruje się głowice samochodowe?

Podczas oględzin korpusu silnika bardzo często okazuje się, że regeneracji wymaga głowica samochodowa. Powierzając nam usługę regeneracji głowicy możesz mieć pewność, że zostanie ona wykonana rzetelnie i solidne. Po rozbiórce głowicy sprawdzimy jej szczelność, a następnie przygotujemy ją do procesu spawania, wyspawania i wstępnej obróbki skrawaniem. Po kolejnym teście na szczelność zamontujemy w głowicy nowe gniazda zaworowe i prowadnice. Na końcu sprawdzimy ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy oraz zaworów, a także poddamy obróbce gniazda zaworowe na frezarce.

Przebieg naprawy bloków i tulei cylindrowych

Nasz zakład zajmuje się również wytaczaniem cylindrów i planowaniem powierzchni oraz szlifowaniem krzyżowym cylindrów na cyfrowo sterowanej honownicy. W razie potrzeby regenerujemy łoża bloku oraz dokonujemy obróbki panewek pod wałek rozrządu. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.