W ostatnim czasie pojawiła się na nasz temat niesłuszna opinia dotycząca usługi regeneracji silnika BMW, w której klient zarzucił nam, że tuleje w bloku silnika zostały źle zamontowane, co doprowadziło do przegrzania i uszkodzenia jednostki napędowej. Chcielibyśmy przedstawić nasze stanowisko w tej sprawie i wyjaśnić całą sytuację, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
W dniu 08.11.2023 zostały dostarczone do firmy JURGAL elementy silnika (głowicy i bloku) BMW. Usługa wykonania umowy zlecenia została skutecznie zakończona, a w dniu 13.12.2023 Klient osobiście odebrał wszystkie elementy silnika wraz z fakturą VAT i informacją techniczną.
Opisane objawy silnika zmuszające do regeneracji były takie same jak w przedstawionej opinii. Wynika z tego jednoznacznie, że przyczyna kolejnej kolizji silnika nie wynika z błędnie wykonanej usługi regeneracji silnika przez naszą firmę, a przyczyną jest przeprowadzenie niekompletnego remontu silnika, który leży w gestii mechanika.
Na etapie szczegółowego omawiania zakresu umowy zlecenia były zmiany w kosztorysie, co wynikało z chęci wybrania optymalnego technicznie wariantu.
W temacie opuszczonych tulei cylindrowych jednoznacznie podkreślamy że ich posadowienie i cały proces obróbki był wykonany starannie i poprawnie. Wszystkie informacje w tym zakresie były przekazane w otrzymanej przez klienta „Informacji technicznej”. Opisane zjawisko delikatnie opuszczonych tulei w kontekście zaobserwowanych uszkodzeń elementów silnika wynika jednoznacznie z działania zbyt dużych sił, nieprzewidzianych nawet przez Producenta. W tym przypadku doszło do wielokrotnego przegrzania silnika, co spowodowało opisane przez klienta uszkodzenia.
Potwierdzeniem jest przekroczenie skali na naklejce termicznej umieszczonej na bloku przez firmę JURGAL. Niezrozumiałym jest usunięcie naklejki termicznej z głowicy.
Podobnie uszkodzona jest powierzchnia głowicy, widoczne przedmuchy i odciski pod uszczelką, widoczne na poniższym zdjęciu. Zdjęcia zostały wykonane w dniu 08.07.2024 w trakcie obecności Klienta w firmie JURGAL.
Klient wspomina w opinii, że szereg układów było sprawdzonych. Natomiast pomija najważniejsze zalecenie, zastosować oryginalną pompę oleju, opisane i omówione w „informacji technicznej”. Klient nie wspomina, co powiedział nam w trakcie spotkania, że silnik był trzykrotnie rozbierany i błędnie za każdym razem używano tych samych śrub, co ma wpływ na szczelność połączenia głowicy z blokiem silnika.
Reklamacja została odrzucona, ponieważ Klient nie był w stanie określić przyczyny powstałego uszkodzenia, a proces regeneracji dostarczonych elementów silnika do firmy JURGAL był wykonany starannie i poprawnie technicznie. Gdyby Klient chciał usunąć przyczyny ponownego uszkodzenia silnika, nasza firma była skłonna wykonać ponowny proces regeneracji, jednak Klient w dniu 08.07.2024 z takiej oferty zrezygnował. Odmówił również złożenia reklamacji i na tym strony się rozeszły.
Niezrozumiałym jest wykonywanie telefonów do pracownika naszej firmy celem wyłudzenia pieniędzy i straszenia rzekomo niewłaściwie wykonana usługą. Zarazem w rozmowie telefonicznej mechanik deklarował i stanowczo podkreślał, że jego rola skupia się tylko na fizycznym poskładaniu silnika, bez jakiegokolwiek zrozumienia i odpowiedzialności za prowadzony kompletny remont silnika.
Jako firma z wieloletnim doświadczeniem, dbamy o wysoką jakość świadczonych usług i odpowiedzialnie podchodzimy do każdego zlecenia. Z tego powodu, wszelkie reklamacje rozpatrujemy z najwyższą starannością. Jednak w tym przypadku nie ma podstaw do uznania reklamacji, gdyż wszystkie procedury zostały wykonane poprawnie, a problem wynikał z błędnego montażu silnika lub i eksplantacji, za którą nie możemy odpowiadać. Ponadto procedura reklamacyjna mogła być rozpatrzona gdy klient postępował zgodnie z literą prawa. Konkretnie w tym przypadku należało po pierwszym incydencie rozpocząć procedurę reklamacyjną w firmie Jurgal, a nie po trzykrotnej nieskutecznej interwencji mechanika w silnik doprowadzającą do całkowitego uszkodzenia silnika, czyli przeprowadzoną nieskutecznie.