W firmie Jurgal oferujemy kompleksową usługę montażu głowicy i bloku silnika wraz z układem tłokowo-korbowym. Proces ten jest dość skomplikowany, w związku z czym wymaga szczególnych umiejętności i doświadczenia, którymi wyróżniają się nasi specjaliści. Co istotne, składamy bloki pochodzące z różnego rodzaju pojazdów osobowych, ciężarowych, sportowych i budowlanych.

Ponadto zajmujemy się też specjalistycznymi jednostkami napędowymi, a także przeznaczonymi do marin, wózków widłowych, agregatów i innych maszyn. Naszą ofertę montażu głowicy i bloku silnika kierujemy zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Zapewniamy:

  • terminową realizację prac,
  • dokładność na najwyższym poziomie,
  • kompleksową obsługę,
  • fachowe doradztwo.

Co więcej, zakres i możliwości techniczne składania elementów silnika są uwzględniane przy każdym zleceniu indywidualnie. Proces ten jest oparty tylko i wyłącznie na nowych wymaganych częściach montażowych z wykorzystaniem zdobytego przez nas doświadczenia oraz wiedzy technicznej.

Na czym polega montaż głowicy i bloku silnika?

Montaż głowicy i bloku silnika to proces łączenia tych dwóch kluczowych elementów silnika spalinowego, które mają bezpośredni wpływ na jego wydajność, trwałość i niezawodność. Proces ten wymaga precyzji, doświadczenia oraz stosowania odpowiednich narzędzi i technik. Oto kilka kroków, które wykonuje się podczas montażu głowicy i bloku silnika:

  • Przygotowanie powierzchni: Przed rozpoczęciem montażu należy dokładnie oczyścić powierzchnie łączące głowicę i blok silnika, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia, które mogłyby wpłynąć na szczelność połączenia.
  • Kontrola szczelności: Należy sprawdzić szczelność głowicy i bloku silnika, aby upewnić się, że nie ma żadnych uszkodzeń lub deformacji, które mogłyby prowadzić do przecieków oleju lub płynu chłodzącego.
  • Montaż uszczelki: Na oczyszczonych powierzchniach łączących głowicę i blok silnika należy umieścić nową uszczelkę. Ma ona za zadanie zapewnić szczelność połączenia oraz równomierne rozłożenie nacisku między głowicą a blokiem.
  • Przykręcanie głowicy: Głowica silnika jest montowana na bloku za pomocą specjalnych śrub, które muszą być dokręcone zgodnie z określonymi momentami obrotowymi i kolejnością.
  • Kontrola połączenia: Po zamocowaniu głowicy na bloku silnika, należy sprawdzić szczelność połączenia oraz upewnić się, że wszystkie elementy są prawidłowo zamocowane i nie ma żadnych luzów czy przecieków.

Po zakończeniu montażu głowicy i bloku silnika, można przystąpić do montażu pozostałych elementów, takich jak wał korbowy, tłoki, rozrząd czy układ chłodzenia. Pamiętaj, że montaż głowicy i bloku silnika jest skomplikowanym procesem, który wymaga wiedzy i doświadczenia. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, warto zlecić tę pracę specjalistom, aby uniknąć ewentualnych problemów związanych z nieprawidłowym montażem.

Jak zbudowany jest blok silnika?

Blok to główny element konstrukcyjny silnika, w związku z czym jego prawidłowy montaż ma szczególne znaczenie dla popranego działania całej jednostki napędowej. Element ten zbudowany jest z bloku cylindrowego i skrzyni korbowej z umieszczonym w niej wałem korbowym oraz zbiornikiem oleju. Ponadto, razem z głowicą, stanowi obudowę dla rozrządu oraz układu korbowego. Po kompletnej obróbce tych elementów, naprawie bloków silników spalinowych lub ich regeneracji są one poddawane również myciu, a następnie złożeniu.

Do ponownego montażu wykorzystywane są jednak nowe części, takie jak tłoki z pierścieniami tłokowymi, zestawy panewek czy uszczelki. Co istotne, oferujemy złożenie głowicy silnika wraz z regulacją. Usługa ta możliwa jest jednak tylko w przypadku przeprowadzania kompletnej regeneracji w naszej firmie. Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej szczegółów lub skorzystać z naszej oferty, zapraszamy do kontaktu.