Wały korbowe

SZLIFOWANIE I POLEROWANIE

blok silnika 3
Szlifowanie wałów korbowych wykonujemy na szlifierkach duńskiej firmy AMC-Schou oraz włoskiej firmy Robbi. Posiadamy możliwość szlifowania wałów powyżej 1500mm długości.
Po wyszlifowaniu czopy wału korbowego poddawane są polerowaniu. Polerowanie czopów poprawia jakość powierzchni, dzięki czemu polepsza się współpraca czopów wału z panewkami. Skutkuje to mniejszymi oporami obracania się wału oraz wydłużeniem żywotności wału i panewek.

WYWAŻANIE WAŁÓW KORBOWYCH

Po wykonaniu szlifowania wał korbowy poddaje się sprawdzeniu na dynamicznej wyważarce firmy Sunnen. Wyważarka umożliwia wyważanie wałów rzędowych i widlastych w układzie „V”

Kompleksowe wyważenie wału korbowego obejmuje wyrównanie mas kompletnych tłoków, wyrównanie mas korbowodów, wyważenie koła zamachowego, wyważenie wału, końcowe wyważenie wału z kołem zamachowym. Dzięki wyważeniu wału korbowego zmniejszają się drgania silnika, wydłuża się żywotność, występuje zwiększenie mocy i zmniejszenie zużycia paliwa.

NAPAWANIE WAŁÓW KORBOWYCH

W przypadku zużycia wału korbowego poza wymiary katalogowe posiadamy możliwość odbudowania uszkodzonych czopów poprzez napawanie. Do napawania wałów korbowych wykorzystujemy automat spawalniczy niemieckiej firmy Rege. Zastosowana technologia pozwala na uzyskanie odpowiednich parametrów technicznych napawanych czopów.