Glowice

Regeneracja głowic samochodowych

Regenerację głowic wykonujemy w oparciu o najnowsze technologie w spawalnictwie i obróbce skrawaniem. Park maszynowy do obróbki głowic w znaczącej wielkości oparty jest na amerykańskiej firmie Sunnen, który umożliwia naprawianie wszystkich typów i wielkości głowic.

Przed przystąpieniem do regeneracji głowica zostaje zdemontowana na specjalistycznym stanowisku, które służy do demontażu oraz bezpiecznego montażu głowicy po skończonej regeneracji.

Regenerację głowic zaczyna się od sprawdzenia szczelności na specjalnym urządzeniu, które umożliwia przeprowadzenie tej operacji w warunkach temperaturowych zbliżonych do normalnej temperatury pracującego silnika. Po zlokalizowaniu nieszczelności głowica przygotowywana jest do procesu spawania, następnie wyspawana i poddana wstępnej obróbce skrawaniem.

blok silnika 2Po ponownym sprawdzeniu głowicy na szczelność wstawiane są nowe gniazda zaworowe oraz nowe prowadnice zaworowe. Posiadamy technologię regeneracji prowadnic zaworowych wykonywaną na specjalistycznym urządzeniu. Regeneracja prowadnic zaworowych polega na spęczeniu specjalnym narzędziem wewnętrznej średnicy zużytej prowadnicy, a następnie na rozwierceniu prowadnicy diamentowym rozwiertakiem.

W następnej kolejności weryfikacji poddawane jest ułożyskowanie wałka rozrządu w głowicy, a w razie potrzeby głowica obrabiana jest na specjalistycznej obrabiarce. Weryfikacji poddawane są również zawory z regenerowanej głowicy. Po zweryfikowaniu zużycia trzonków, grzybki zaworów szlifuje się na specjalistycznej szlifierce.

Końcowa obróbka głowicy obejmuje planowanie powierzchni głowicy oraz obróbkę gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe obrabiane są na specjalnej frezarce do gniazd zaworowych, gdzie obróbka wykonywana jest narzędziem wyprofilowanym na kształt gniazda zaworowego. Po indywidualnym dopasowaniu każdego zaworu w głowicy, weryfikowana jest szczelność zaworów podciśnieniowym testerem.