Bloki i tuleje cylindrowe

Obróbka mechaniczna bloków silników mało i wielkogabarytowych oparta jest głównie na bazie maszyn duńskiej firmy AMC-Schou i amerykańskiej firmy Sunnen.

WYTACZANIE CYLINDRÓW, PLANOWANIE POWIERZCHNI

Wytaczanie cylindrów i planowanie powierzchni wykonywane jest na wysoko precyzyjnych wytaczarkach pozwalających uzyskać wysokie parametry obróbcze.

HONOWANIE CYLINDRÓW

Honowanie (szlifowanie krzyżowe) cylindrów wykonywane jest na cyfrowo sterowanej honownicy pozwalającej uzyskać bardzo dobre parametry techniczne gładzi cylindrów. Honowanie cylindrów wykonywane jest przy użyciu głowic honujących wyposażonych w osełki diamentowe. Pozwala również na honowanie pojedynczych tulei cylindrowych oraz nietypowych konstrukcji bloków.

REGENERCJA ŁOŻA BLOKU (OSIOWANIE)

Regeneracja łoża bloku polega na odtworzeniu wymiarów otworów podpór pod wał korbowy według danych katalogowych do wymiaru nominalnego z zachowaniem współosiowości. Do obróbki ułożyskowania wału korbowego stosuje się wytaczarkę poziomą, jak również honownicę poziomą.

W przypadku zatarć podpór wału korbowego posiadamy możliwość odtworzenia podpór poprzez napawanie.

REGENERACJA UŁOŻYSKOWANIA WAŁKA ROZRZĄDU

Obróbka panewek pod wałek rozrządu w blokach silników wykonywana jest na wytaczarce poziomej. Pozwala na uzyskanie odpowiedniego otworu w panewce z zachowaniem idealnej osiowości wszystkich otworów.